Saturday, June 13, 2009

လူထုေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အားေႏွာက္ယွက္ဖ်က္စီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ

ေစာေက်ာ္ေက်ာ္မင္း ေရးသည့္ေဆာင္းပါးကို (http://www.yoma3.org မွျပန္လည္၍ ကူးယူေဖၚျပပါသည္)






ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုသည္မွာ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး၊ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သမီးရတနာျဖစ္သည္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသူႏုိင္ငံသားအားလုံး သိရွိၾကေပသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ အုံႂကြမႈႀကီးေနာက္ပိုင္း ေပၚထြက္လာေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအနက္ ျပည္သူလူထု၏ တခဲနက္ ေထာက္ခံအားေပး၊ ယုံၾကည္ကိုးစားျခင္းခံရေသာ တစ္ဦးတည္းေသာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဟု တင္စားမည္ဆိုပါကလည္း လြန္အံ့ထင္မည္မဟုတ္ပါ။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ လူထုေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလုိသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒျဖင့္ လူမႈလူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ တားဆီးပိတ္ပင္ ခံခဲ့ရေပသည္။ ယခုေနာက္ဆုံး ယင္းဥပေဒကိုပင္ အသုံးျပဳကာ တရားစီရင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးရန္ စိုင္းျပင္းေနၾကျပန္ပါသည္။

(၂)

ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒကို ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ အမွတ္ (၃) အျဖစ္ စတင္ျပဌာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ႏိုင္ငံသားတဦးဦးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခံဳေရးကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကိုျဖစ္ေစ ထိပါးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစမည့္ ျပဳလုပ္မႈတခုခုကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ သို႔မဟုတ္ ျပဳလုပ္ေနသည္ သုိ႔မဟုတ္ ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ဟု ယုံၾကည္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းရွိလွ်င္ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔သည္ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ မူလအခြင့္အေရးတရပ္ရပ္ကို လိုအပ္သလို ကန္႔သတ္မိန္႔ ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟူ၍ ထိုဥပေဒ၏ ပုဒ္မ (၇) တြင္ ျပဌာန္းထားေပသည္။

တနည္းဆိုရပါလွ်င္ ထိုဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက တရားဝင္ ခ်ဳိးေဖာက္ခြင့္ရေစရန္ ကာကြယ္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုဥပေဒကို မျပဌာန္းရေသးခင္က ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ (၂) ကို ျပဌာန္းခဲ့ပါေသးသည္။ ယင္းဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည့္ ဥပေဒပင္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံသားတုိင္းသည္ အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ရွိရင္းစြဲဥပေဒပါ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္းေကာင္း အျပည့္အဝ ရရွိေစရမည္ဟူ၍ ျပဌာန္းထားသည့္အျပင္ ႏိုင္ငံသားတုိင္းသည္ တရားဝင္ ရရွိခံစားခြင့္ရွိေသာ အခြင့္အေရးမ်ား ရရွိေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္က ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရမည္ဟူ၍ ထိုျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ (၂) တြင္ ျပဌာန္းထားေပသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ (၂) ကို ျပဌာန္းၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ အမွတ္ (၃) ကို ျပဌာန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဥပေဒႏွစ္ရပ္သည္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ျပဌာန္းခဲ့ၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း ျပဌာန္းရျခင္း၏ သေဘာသဘာဝခ်င္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္း မ်ားစြာ ကြာျခားေလသည္။

(၃)

လူထုေခါင္းေဆာင္ကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ အမွတ္ (၃) အရ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၂၀) ရက္ေန႔တြင္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ထိုသုိ႔ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္လိုက္ သည့္အခ်ိန္၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္လုိက္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဗဟုိအဖြဲ႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အားထိပါးမည့္ အႏၲရာယ္မွ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းအတြက္ ေအာက္ပါလုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားရွိသည္ဟု ပုဒ္မ (၁၀) တြင္ ျပဌာန္းထားၿပီး ယင္းပုဒ္မ ၁၀(က) တြင္ အေရးယူျခင္းခံရသူအား တႀကိမ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ၆၀ ထက္မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္း ရက္ ၁၈၀ အထိ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားႏိုင္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၁၀(ခ) တြင္ အေရးယူျခင္းခံရသူအား တႏွစ္အထိ တားဆီးမႈျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း ျပဌာန္းထားပါသည္။ဤဥပေဒအရ အေရးယူျခင္းကို (သုိ႔မဟုတ္) စီရင္ပိုင္ခြင့္ကို ဝန္ႀကိီးအဖြဲ႔သုိ႔ ေပးအပ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုဝန္ႀကီးအဖြဲ႔သည္ ၎၏ကိုယ္စား အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးမ်ားက ဥကၠဌအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးမ်ားက အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း ပါဝင္ေသာ ဗဟုိအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ေစသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ဗဟုိအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ေစသည့္တိုင္ေအာင္ စီရင္ပိုင္ခြင့္အာဏာသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအဖြဲ႔၏ အာဏာစက္ေအာက္တြင္သာ ရွိေနေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။ ထိုဗဟုိအဖြဲ႔သည္ ပုဒ္မ ၁၀(က) အရ ျဖစ္ေစ၊ ပုဒ္မ ၁၀(ခ) အရျဖစ္ေစ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားျခင္းခံရသူ (သုိ႔မဟုတ္) တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း ခံထားရသူတို႔ကို ဆက္လက္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ တားဆီးပိတ္ပင္ထားလိုပါလွ်င္ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔၏ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေတာင္းခံရယူႏုိင္ေပသည္။

ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔သည္ ဗဟုိအဖြဲ႔မွ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံလာပါက ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးရာတြင္ တႀကိမ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ၁၈၀ ထက္မပုိေစဘဲ စုစုေပါင္း ၃ ႏွစ္အထိ ခြင့္ျပဳႏိုင္ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔ (သုိ႔မဟုတ္) ဗဟုိအဖြဲ႔သည္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္မိန္႔၊ ကန္႔သတ္တားဆီးမိန္႔တို႔ကို ရက္ေပါင္း ၆၀ လွ်င္ အနည္းဆုံး တႀကိမ္ ျပန္လည္သုံးသပ္ေနရမည္ျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္သင့္က ျပင္ဆင္ကာ ပယ္ဖ်က္သင့္က ပယ္ဖ်က္ပစ္ရမည္ဟု ယင္းဥပေဒက အတိအလင္း ျပဌာန္းထားေပသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုကဲ့သုိ႔ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ရာတြင္လည္း တိက်စြာ လိုက္နာရမည့္ မူမ်ားအျဖစ္ အဖြဲ႔ျဖင့္သာ ဆုံးျဖတ္၍ ကန္႔သတ္မိန္႔ ခ်မွတ္ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မူလအခြင့္အေရးမ်ားအနက္ လုိအပ္သေရြ႕သာ ကန္႔သတ္ရမည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ကာလအပုိင္းအျခားအားျဖင့္ အတိုေတာင္းဆုံးျဖစ္ရမည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း ခံရသူအား ျပန္လႊတ္ေပးၿပီးေနာက္ မူလအေရးယူခဲ့သည့္ ကိစၥရပ္အေပၚအေျချပဳ၍ ဤဥပေဒအရ ထပ္မံ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းမျပဳရ ဟူ၍လည္းေကာင္း အတိအလင္း ျပဌာန္းထားေပသည္။

အထက္ေဖၚျပပါ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ဗဟုိအဖြဲ႔က အက်ဥ္းခ်ထားျခင္းျဖင့္ အေရးယူႏိုင္သည့္ကာလမွာ ၆ လ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ လိုအပ္လွ်င္ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ထပ္မံအေရးယူႏိုင္သည့္ ကာလမွာ ၃ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ ထားမည္ဆိုပါက ဗဟုိအဖြဲ႔မွ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တႏွစ္အထိ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ႏိုင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း လုိအပ္လာပါက ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ထပ္မံ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ႏိုင္သည့္ ကာလမွာ ၃ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။

လူတဦးတေယာက္၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို တားဆီးပိတ္ပင္ ခ်ဳိးေဖာက္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အာဏာကို အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားလက္သုိ႔ ဝကြက္အပ္ထားရာတြင္ စိတ္ခ်ေသခ်ာႏိုင္ေစရန္ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ေပးအပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ထုိဥပေဒသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူတုိ႔ကို အာဏာလြန္ကဲစြာ က်င့္သုံးခ်င္သည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ား ေပါက္ဖြားေပးႏိုင္စြမ္းေသာ ဥပေဒပင္ျဖစ္သည္။ “ႏိုင္္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္” ဟူေသာ စကားလုံးကို ခုတုံးလုပ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားစိတ္ႀကိဳက္ ႏိုင္ငံသားတုိ႔၏ လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ခြင့္ ေပးထားေလသည္။ လူထု၏ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ အျမင္၊ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ အသံ၊ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္တို႔သည္ တုိင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္အတြက္ ထိေရာက္ေကာင္းမြန္ေသာ စြမ္းအားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔ အေတြးအေခၚမ်ား ျမင့္မားတိုးတက္ရာ ကမၻာႀကီးထဲတြင္ ယင္းသို႔ေသာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္သည့္ ဥပေဒႏွင့္ ယင္းဥပေဒကို ဖက္တြယ္အသုံးျပဳေနၾကသည့္အတြက္ တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္အေရးသည္ အဆိုးဘက္သို႔သာ ဦးတည္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနဦးမည္ျဖစ္သည္။

(၄)

လူထုေခါင္းေဆာင္အား ယင္းဥပေဒႏွင့္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ အေရးယူလုိက္သည့္အခ်ိန္တြင္ ယင္းဥပေဒကို နဝတအစိုးရက ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳလုပ္ရေသးမီအခ်ိန္က ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အေရးယူထားသည့္ ကာလအတြင္း နဝတအစိုးရသည္ ဥပေဒအမွတ္ (၁၁/၉၁) ျဖင့္ မူလဥပေဒ ပုဒ္မ (၁၄) ျပဌာန္းခ်က္ပါ တႀကိမ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ၁၈၀ ထက္ မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္း ၃ ႏွစ္ ဆိုသည့္ စကားရပ္အစား တႀကိမ္လွ်င္ တႏွစ္ထက္မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္း ၅ ႏွစ္အထိ ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို အစားထုိးလုိက္သည္။ အစားထုိးလုိက္သည့္ စကားရပ္သည္ စာေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းျပည့္ေအာင္ပင္ မေရးရေသာ္လည္း လူတဦးတေယာက္အတြက္ ယင္းျပင္ဆင္ခ်က္အရဆုိလွ်င္ ၂ ႏွစ္ ထပ္မံ ခ်ဳပ္ေႏွာင္တားဆီးျခင္း ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကုန္လြန္ရမည့္ အခ်ိန္ကာလအတုိင္းအတာအားျဖင့္ တြက္လွ်င္ ဘဝပ်က္ႏိုင္သည့္ ကာလအတိုင္းအတာပင္ျဖစ္သည္။

လူထုေခါင္းေဆာင္ကို ယင္းျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအတုိင္းပင္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တားဆီးပိတ္ပင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္မွ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၅ ႏွစ္ တင္းတင္းျပည့္ရန္ ၁၀ ရက္သာလိုသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္သည့္အတြက္ (၁၁/၉၁) ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအရ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းဟု မွတ္ယူရမည္ျဖစ္ကာ ဥပေဒသေဘာအရ ၾကည့္လွ်င္ မည္သည့္ဥပေဒမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္မႈမရွိေစရဟူသည့္ မူသေဘာကို နဝတအစိုးရက ေဖာက္ဖ်က္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္သည္ဆုိရာတြင္လည္း စည္း႐ုံးေရးခရီးမထြက္ရဟူေသာ ခၽြင္းခ်က္ျဖင့္သာ ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ထုိေနာက္ပုိင္း ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လတြင္ တႀကိမ္၊ စက္တင္ဘာလတြင္ တႀကိမ္ ထပ္မံ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ခံရေသးသည္ဟု သိရွိရကာ ယခုေနာက္ဆုံး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕၊ က်ည္ရြာအနီး အၾကမ္းဖက္ လုပ္ႀကံတုိက္ခုိက္ခံရၿပီး ယခုအခ်ိန္အထိ ျပန္လည္လႊတ္ေပးျခင္း မရွိေသးဘဲ ပုဒ္မ (၂၂) ျဖင့္ပင္ တရားစြဲဆို ခံထားရေပေသးသည္။

(၅)

ကၽြန္ေတာ္သည္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၃၀) ရက္ေန႔ ဒီပဲယင္းလုပ္ႀကံတုိက္ခုိက္မႈ မတိုင္ခင္ကတည္းကပင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဝင္ လူငယ္တဦးျဖစ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂၀၀၃ ခု ေမလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေနအိမ္ၿခံဝင္းအတြင္း၌ လုံၿခံဳေရးတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနရသည္။ ဒီပဲယင္းလုပ္ႀကံမႈ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ပိုင္း လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေနအိမ္ၿခံဝင္းအတြင္းရွိ သူအားလုံးအား ျပင္ပသို႔ ဝင္ထြက္သြားလာခြင့္ကို အာဏာပိုင္မ်ားမွ လာေရာက္ပိတ္ပင္လုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗဟုိလူငယ္တာဝန္ခံတစ္ေယာက္အပါအဝင္ လူငယ္ ၆ ဦး အပိတ္ခံထားရေလသည္။လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေနအိမ္အေနာက္ျခမ္းတြင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေမာင္ပါ၏ေနအိမ္ တည္ရွိၿပီး အေရွ႕ဘက္ျခမ္းတြင္ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းတေက်ာင္း ရွိသည္။ မူလတန္းေက်ာင္းဝင္းထဲတြင္ ရဲတပ္ရင္းမ်ားမွ လုံၿခံဳေရးမ်ား တပ္စြဲေနထိုင္ေစလ်က္ လမ္းမဘက္မ်က္ႏွာစာတြင္ လုံၿခံဳေရးဂိတ္မ်ားထားရွိကာ ေမာင္းတံမ်ားျဖင့္ လမ္းမကို တားဆီးပိတ္ပင္ထားသည္။

အင္းလ်ားကန္ဘက္တြင္လည္း ဘယ္ဘက္အျခမ္းေရာ၊ ညာဘက္အျခမ္းတြင္ပါ လုံၿခံဳေရးဂိတ္မ်ားကို အင္းလ်ားကန္အတြင္းသုိ႔ ထုိးထြက္ေဆာက္လုပ္ထားရွိၿပီး ၂၄ နာရီပတ္လုံး လုံၿခံဳေရးအေစာင့္ထားရွိထားသည္။ ထို႔ျပင္ အင္းယားကန္ဘက္ ၿခံစည္း႐ိုးႏွင့္ ထိစပ္လ်က္ရွိေသာ ေရထဲတြင္ ပထမအႀကိမ္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ထားရွိစဥ္အႀကိမ္ကတည္းက အာဏာပိုင္မ်ားသည္ သြပ္ဆူးႀကိဳးမ်ားကို ခ်ထားခဲ့သည္ဟု သိရွိရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိအင္းယားကန္ေရျပင္ထဲသို႔ ဆင္းရန္ လြယ္ကူလွသည္မဟုတ္ေပ။ ယခုေနာက္ပိုင္း က်ေတာ္တို႔ရွိခဲ့သည့္ အခ်ိန္တြင္ပင္ ထိုအင္းယားကန္ထဲ၌ ေဗဒါပင္မ်ား ထူထပ္စြာ ေပါက္ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ လူတဦးတေယာက္သည္ လုံၿခံဳေရးအေစာင့္ ရဲမ်ား မသိရွိႏိုင္ေအာင္ ေရငုပ္ဝင္၍မရႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ လူထုေခါင္းေဆာင္သည္ ‘အာရွေတာ္ဝင္’ အထူးကုေဆးခန္းတြင္ တက္ေရာက္ကုသၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ေနအိမ္ၿခံဝင္းအတြင္း ျပန္ပို႔ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေနအိမ္ျပန္ေရာက္လာသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ လုံၿခံဳေရးရဲမ်ားသည္ အင္းလ်ားကန္ဘက္အျခမ္းတြင္ လုံၿခံဳေရးကုိ ပိုမိုအာ႐ုံစိုက္လာခဲ့ၿပီး ညအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ ကင္းလွည့္စစ္ေဆးသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုပင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရဖူးသည္။

(၆)


ထို႔ေၾကာင့္ မစၥတာ ဂၽြန္ဝီလ်ံယက္ေတာ လုံၿခံဳေရးအေစာင့္ရဲမ်ား မသိရွိဘဲ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေနအိမ္ၿခံဝင္းအတြင္း ဝင္ခြင့္ရရွိခဲ့သည္ဆိုသည္မွာ အေၾကာင္းျခင္းရာ ျပႆနာအားျဖင့္ လြန္စြာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ေကာင္းေပသည္။ ထုိ႔ထက္ဆိုးသည္မွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ မစၥတာ ယက္ေတာ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ၿခံဝင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္ကို ေဒါက္တာ တင္မ်ဳိးဝင္းမွတဆင့္ အာဏာပိုင္မ်ား သိရွိအေရးယူႏိုင္ရန္ အသိေပးတိုင္တန္းထားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသည္မွာ လူူထုေခါင္းေဆာင္အား ယခု တရားစြဲဆုိထားသည့္တရားလို ဒုရဲမွဴးႀကီး ေဇာ္မင္းေအာင္၏ ပထမသတင္းေပးတုိင္ခ်က္အရ ေပၚလြင္ေနေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဒုရဲမွဴးႀကီး ေဇာ္မင္းေအာင္ကိုယ္တုိင္ ပထမအႀကိမ္ မစၥတာယက္ေတာ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္ကို သိရွိၿပီးသားျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ မဝင္ေရာက္မီ ေစာင့္ၾကပ္ဖမ္းဆီးရမည့္ တာဝန္သည္ ရဲမ်ား၏ တာဝန္သာျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျခင္းရာ ျပႆနာမ်ားက ထင္ထင္ရွားရွား ျပဆုိလ်က္ရွိေပသည္။

ထိုကဲ့သုိ႔ တိုင္တန္းသူရွိပါက ရဲအေရးပိုင္ေသာ အမႈျဖစ္လွ်င္ ဝရမ္းထုတ္ဆင့္ ဖမ္းဆီးရမည့္တာဝန္ ရွိပါလ်က္ ထုိတာဝန္ကို ပ်က္ကြက္ခဲ့သျဖင့္ ယင္းသုိ႔ေသာ တာဝန္ပ်က္ကြက္မႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ား၏ ျပစ္ဒဏ္ကို ရဲမ်ားကိုသာ ခံစားေစျခင္းက ပိုမို၍ တရားမွ်တေပလိမ့္မည္။

တရားစစ္ေဆးစီရင္ရာတြင္လည္း အင္းစိန္ေထာင္တြင္းတရား႐ုံးတြင္ စစ္ေဆးစီရင္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရကာ ထုိကဲ့သို႔ စစ္ေဆးစီရင္ခြင့္ ရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း၊ အမႈကို စတင္မစစ္ေဆးမီကတည္းက ထိုကဲ့သို႔ စစ္ေဆးစီရင္မည့္အေၾကာင္းကို တရားသူႀကီးက ထုံးပုံက် အမိန္႔တရပ္ ခ်မွတ္ေပးရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိအမႈကို စစ္ေဆးလ်က္ရွိေသာ ေျမာက္ပိုင္းခရိုင္တရားသူႀကီးက ထုံးပုံက်အမိန္႔ကို ႀကိဳတင္ခ်မွတ္ အသိေပးထားျခင္းမရွိဘဲ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေရွ႕ေနႀကီးမ်ားက ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္ တရားစီရင္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတင္ျပ ေလွ်ာက္လဲေသာအခါတြင္မွသာ တရား႐ုံးခ်ဳပ္၏ အမိန္႔ညႊန္ၾကားခ်က္ရွိပါသည္ဟု ျပန္လည္ရွင္းလင္းျခင္းမွာ ကနဦးကတည္းကပင္ ဘက္လုိက္စစ္ေဆးမည္ဟူ၍ ေကာက္ယူသုံးသပ္ပါက ရႏုိင္ေပသည္။

ထို႔ထက္ဆိုးသည္မွာ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘက္မွ တင္ျပေသာ သက္ေသ ၄ ဦးရွိသည့္အနက္ တဦးတည္းကိုသာ လက္ခံခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တရားလုိဘက္မွတင္ျပေသာ သက္ေသ (၂၂) ဦးရွိသည့္အနက္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ကို လက္ခံစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ယင္းတုိ႔အထဲတြင္ ပုဒ္မ (၂၂) ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ တုိက္ရုိက္သက္ဆုိင္ျခင္းမရွိေသာ မြတ္ဆလင္ဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားဝတ္ဆင္သည့္ ဝတ္စုံကို တရား႐ုံးေတာ္ေရွ႕တြင္ သရုပ္ျပဝတ္ဆင္ခုိင္းကာ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈမ်ားပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ကို တရားရုံးေတာ္က မသိက်ဳိးကၽြံျပဳ ခြင့္ေပးလိုက္ျခင္း၊ ယင္းကိစၥကုိပင္ ႏုိင္ငံပိုင္သတင္းမီဒီယာမ်ားသို႔ တဖက္သတ္ အျမင္မ်ားဘက္မွ ထုတ္လႊင့္ေစျခင္းအားျဖင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ကို ျပည္သူလူထု အယုံအၾကည္မဲ့ေစရန္ တမင္ဘက္လိုက္ ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္လွေပသည္။

လက္ခံစစ္ေဆးလ်က္ရွိေသာ တရားရုံးေတာ္အေနျဖင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘက္မွ တင္ျပေသာ သက္ေသမ်ားသည္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာက်င့္ထုံးဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၅၇(၁) အရ အမႈစစ္ေဆးစီရင္သည္ကို အေႏွာင့္အယွက္ျပဳရန္ သုိ႔မဟုတ္ ၾကန္႔ၾကာေစရန္ သို႔မဟုတ္ တရားမွ်တစြာ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ေရးကို ထိခုိက္ေစရန္ ကိစၥမ်ား အလို႔ငွာ လုပ္ေဆာင္သည္ဟု ယူဆပါက ျငင္းပယ္ခြင့္ရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း ယင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို တလြဲအသုံးျပဳ၍ ဘက္လိုက္ဆုံးျဖတ္လုိက္ေၾကာင္း အထက္ေဖၚျပပါ ဘက္ႏွစ္ဘက္သက္ေသခံ တင္မႈခြင့္ျပဳမျပဳ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ေပၚလြင္ေပမည္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ျပင္ ရဲခ်ဳပ္ ခင္ရီႏွင့္ သတင္းတပ္ဖြဲ႔ တပ္ဖြဲ႔မွဴး ရဲမွဴးခ်ဳပ္ ျမင့္သိန္းတုိ႔ကလည္း ယင္းအမႈကို စစ္ေဆးေနဆဲကာလအတြင္း ၂၆.၅.၂၀၀၉ ရက္ေန႔တြင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘက္မွ လုိက္ပါေဆာင္ရြက္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ားကို တက္ေရာက္ေစျခင္းျဖင့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္လုိက္သည္။ ထုိသို႔ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းမွာ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘက္မွ လုိက္ပါေဆာင္ရြက္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ားကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေႏွာင့္ယွက္ရာေရာက္သည့္အျပင္ ခုခံကာကြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းအတြက္ မ်ားစြာ ထိခိုက္သြားေစရန္ တမင္ႀကံရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အမႈစစ္ေဆးလ်က္ရွိေသာ တရားရုံးေတာ္ကိုလည္း ပိုမို၍ ဘက္လုိက္စစ္ေဆးခြင့္ရရန္ အားေပးလမ္းဖြင့္ေပးလုိက္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနေပသည္။

(၇)

ႏုိင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလုိသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒျဖင့္ တားဆီးပိတ္ပင္ခံထားရသူမ်ားထဲတြင္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ေဒၚခင္ခင္ဝင္းႏွင့္ ေဒၚခင္ခင္ဝင္း၏ သမီးျဖစ္သူ မဝင္းမမတို႔ မပါဝင္ေၾကာင္းကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ ေဒၚခင္ခင္ဝင္း ႏွင့္မဝင္းမမတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးအသိစိတ္ဓာတ္အရင္းခံျဖင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ေနမႈ၊ ထိုင္မႈ၊ စားမႈေသာက္မႈ၊ အိမ္မႈကိစၥအဝဝကို ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ အာဏာပုိင္တို႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္အညီ လာေရာက္ေနထုိင္ေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။

ေဒၚခင္ခင္ဝင္းသည္ လူထုေခါင္းေဆာင္၏ ၿခံဝင္းအတြင္း လုံၿခံဳေရးလူငယ္မ်ား ေနထိုင္ခြင့္ရခဲ့သည့္ အခ်ိန္မ်ားက မနက္ပိုင္းတြင္မွ လာေရာက္၍ ညပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ထြက္ခြင့္ရရွိသူတဦးျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ မဝင္းမမသည္လည္း လုံၿခံဳေရးလူငယ္မ်ား ၿခံတြင္းမွ ထြက္ခဲ့ရၿပီးေနာက္ပုိင္းတြင္မွ ဝင္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့သူတဦး ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကန္႔သတ္မိန္႔ ခ်မွတ္ခံရသူမ်ားအထဲတြင္ ေဒၚခင္ခင္ဝင္းႏွင့္ မဝင္းမမတုိ႔ မပါဝင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားအရ ေပၚလြင္လ်က္ရွိသည္။

ထိုကဲ့သုိ႔ တရားစြဲဆုိရန္မသင့္ေသာ အမႈတြင္ ထည့္သြင္းတရားမစြဲဆုိထိုက္သူမ်ားကို မလႊဲသာမေရွာင္သာ ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္ တရားစြဲဆုိလိုက္ရေသာ နအဖအစုိးရ၏ ေစတနာအရင္းခံကို ၾသခ်ရေလာက္ေအာင္ပင္ ေလးစားရမည္ျဖစ္ေပသည္။

(၈)

၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ေကာ္မတီ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီက) သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလုိသူမ်ား၏ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒကုိ ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္း တုိင္းသိျပည္သိ ေၾကျငာထုတ္ျပန္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီသည္ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္မွ သုံးသပ္ပါက နအဖအစုိးရထက္ ပုိမို၍ တရားဝင္သည္ဟုသာ သုံးသပ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထု၏ လြတ္လပ္စြာ ေပးအပ္ထားေသာ မဲဆႏၵမ်ားကိုပုိင္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လူထု၏ ေထာက္ခံမႈရရွိထားေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ဖြဲ႔စည္းထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။

သုိ႔ရာတြင္ နအဖအစိုးရအေနျဖင့္ ကိုယ္ကိုတိုင္ ေပးအပ္ထားေသာ ကတိကဝတ္မ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ျခင္း၊ လူထု၏ ဆႏၵမ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ျခင္း၊ ၄င္းတို႔အာဏာ တည္ၿမဲေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ မတရားေသာ အမိန္႔အာဏာမ်ားကို အခ်ိန္မဆိုင္း ထုတ္ျပန္ရဲျခင္း၊ ေခတ္ကာလအေျခအေနမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေတာ့သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ၎တို႔အာဏာ တည္ၿမဲေရးအတြက္ ဖက္တြယ္ရွင္သန္ေနေစျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္မ်ားကိုသာ စုိက္လိုက္မတ္တပ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္အတြက္ ၎တို႔အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ သက္တမ္းတေလွ်ာက္လုံးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ရရွိခဲ့ေသာ တခုတည္းေသာ ရလဒ္မွာ ေလာကပါလတရားမ်ား ဆိတ္သုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၾကသူမ်ားအား တရားစီရင္ေရးယႏၲရားကို အသုံးခ်ကာ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ထားျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူလူထုကို အေၾကာက္တရား လႊမ္းမိုးေစ၍ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ယခုေနာက္ဆုံး လူထုေခါင္းေဆာင္ကိုပင္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ရန္ တရားစြဲဆို စစ္ေဆးစီရင္ရဲသည္အထိ အတင့္ရဲေသာ လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ စိတ္ထင္တိုင္း ဆိုးသြမ္းရမ္းကားလာၿပီျဖစ္ေပသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ နအဖအစိုးရတြင္သာ တာဝန္ရွိသည္မဟုတ္ဘဲ ၎တုိ႔ေစခိုင္းသည့္အတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖၚ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ သူမ်ားအားလုံးတြင္ တာဝန္ရွိေပသည္။

(၉)

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ တုိင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္တရပ္မွာ မတရားေသာ အမိန္႔အာဏာဟူသမွ်ကို တာ၀န္အရ ဖီဆန္ၾကရန္ သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

စာဖတ္သူမ်ားကိုအစဥ္ေလးစားလ်က္ -
ေစာေက်ာ္ေက်ာ္မင္း
၂.၆.၂၀၀၉



No comments:

Post a Comment